Diyot konusunu ohm kanunu uygulayarak değil de dayanabileceği akım olarak bakabiliriz, zaten öyledir. Adı geçen voltajlar da dayanabildiği
ters gerilim değerleridir. Yani voltaj ters uygulandığında. Bu ters gerilim değerinin yüksek tutulması diyotların daha çok doğrultma devrelerinde çalıştığı içindir.
Doğru yönde çalışan diyotların üzerinde düşen gerilim (silisyum için) akıma bağlı olarak 0,65V~1,5V degerlerde olur.
En üstte verilen köprü devresinin diğer bir sakıncası da şudur (yazmayı unutmuşum),
Araç üzerinde çalışan cihazlarda (radyo teyp telsiz vs) cihaz kasasının (gövdenin) bazen kapasitelerle, bazen direk - gerilime direk irtibatlı olma durumu vardır. Diğer taraftan kaporta da - gerilime bağlıdır. Kapasite ile - ye bağlı olsa bile uzattığınız anten kablosunun dış örgüsü (bu örgü cihazın kasasına bağlı) kaporta ile direk irtibatlandırıldığı için sol altta kalan diyot kısa devre durumu alır.
Bu durumda araya köprü diyot bağladığınızda köprü tam istenen şekilde çalışmayacaktır. Ayrı bir tehlike de, hata ile ters gerilim girerseniz sol alttaki kısa devre sebebi ile sol üstteki diyot da patlayacaktır.
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş YapBu sebeple araçta kullanılan cihazlarda hızlı atan bir sigorta (L, S serileri) ve ters hızlı diyot daha sağlıklıdır.