Havalimanları Güvenliği:
1-MSHGP (Milli Sivil Havacılık Güvenliği Programı),
2-IATA (İnternational Air Transport Association)
3-ECAC (European Civil Aviation Conference)
4-ICAO (International Civil Aviation Organisation)
Kuralları ile yerine getirilir. Uluslarası anlaşmalar olan IATA, ECAC ve ICAO'ya göre MSHGP ve ekleri hazırlanır. Bu uluslararası anlaşmalar ve MSHGP'nin EK-20 (başlı başına bir yönetmelik gibidir)'de Yasaklı maddeler sayılmıştır. Yasaklı maddeler arasında kesinlikle ve kesinlikle telsiz sayılmamıştır. Ancak; listede bulunmayan ve "Tehlikeli Madde" olarak belirtilen bir takım maddelerin nasıl taşınacağı aşağıdaki anlaşma ve kurallarda mevcuttur:
a) Güncel IATA Tehlikeli Maddeler El Kitabı,
b) ICAO Doc 9284 (Tehlikeli Maddelerin Hava Yolu ile Emniyetli bir şekilde Taşınması için Teknik Talimatlar),
c) ICAO EK-18,
ç) ICAO 8973 (Ek-24),
d) SHGM-SHT-18 talimatı
Bu hükümler arasında:
lityum veya lityum iyon pilleri veya akü ihtiva eden elektronik araçlar*, örneğin, kişisel kullanım için yolcu ve ekibin kullandığı saatler,
hesap makineleri, kamera, cep telefonları, dizüstü bilgisayarlar, kameralar vb. araçlar. Yedek piller kabin bagajında ayrı bir şekilde kısa devreyi
önleyecek şekilde muhafaza edilmelidir. Mevcut olan yedek piller aşağıda miktarları aşamaz;
* lityum metal veya lityum alaşımlı bataryalar için lityum içeriği 2g'dan az
* lityum iyon bataryalar için, lityum muadilileri 8g'dan az
Kabin bagajında, 8g-25g arasında olmak üzere, kısa devreyi önlemek kaydıyla, kişi başı iki yedek batarya taşınabilir...
İbaresi mevcuttur.
Bu açıklamalar hep birlikte değerlendirildiğinde; Bataryalarını cihazdan ayırıp, kısa devreyi önlemek kaydıyla telsiz ile uçağa binmekte (kullanmayı kast etmiyorum) herhangi bir sakınca yoktur.