Amatör Telsizcilik - Türkiye Telsiz ve Radyo Amatörleri Bilgi Paylaşım Platformu

CİHAZLAR,KULLANIM,YAZILIM => TÜM TELSİZLER'DE => Konuyu başlatan: TA2CS - 08 Ekim 2010, 00:06:35

Başlık: MOBİL VE SABİT CİHAZLAR.
Gönderen: TA2CS - 08 Ekim 2010, 00:06:35
Tarih: 23/09/2010 20:06
Hem mobil hemde sabit olarak kullanabileceğim bütçemi üzmeyecek kullanıcı dostu dual bant cihaz önerileriniz nelerdir.Şimdiden teşekkürler :)
Başlık: Ynt: MOBİL VE SABİT CİHAZLAR.
Gönderen: TB2BEY - 08 Ekim 2010, 00:07:09
Hem mobil hemde sabit olarak kullanabileceğim bütçemi üzmeyecek kullanıcı dostu dual bant cihaz önerileriniz nelerdir.Şimdiden teşekkürler
Başlık: Ynt: MOBİL VE SABİT CİHAZLAR.
Gönderen: TA2CS - 08 Ekim 2010, 00:08:10
Tarih: 23/09/2010 23:00
Aracım Ford connect ama benim ilk düşüncem istasyonu evime kurmak daha sonra aracıma.Makul bir fiata işimi görebilecek anteni ve diğer malzemelerin mağliyeti ne olur.
Başlık: Ynt: MOBİL VE SABİT CİHAZLAR.
Gönderen: TA3HS - 08 Ekim 2010, 00:09:24
Tarih: 24/09/2010 12:21
mıknatıslı bir diamnond dual band anten ve motorola gm 300 öneriyorum size.(Ama gm300 mono bir cihaz) beslemeyi de çakmaktan yaparsınız. hem araca zarar vermemiş olursunuz, hem hesaplı bir cihaz almış olursunuz. Araca binerken anten tavana konnekötr cihaza, çakmak soketi aracın çakmaklığına, hepsi bu. inerken de cihazı konnektörden ayırıp alın içeriye, anten ve çakmak kablonuz kalsın araçta. Kolay gelsin..
Başlık: Ynt: MOBİL VE SABİT CİHAZLAR.
Gönderen: TA2UKC - 08 Ekim 2010, 00:10:12
Tarih: 24/09/2010 12:49
quote
TA3AHS:
mıknatıslı bir diamnond dual band anten ve motorola gm 300 öneriyorum size.(Ama gm300 mono bir cihaz) beslemeyi de çakmaktan yaparsınız. hem araca zarar vermemiş olursunuz, hem hesaplı bir cihaz almış olursunuz. Araca binerken anten tavana konnekötr cihaza, çakmak soketi aracın çakmaklığına, hepsi bu. inerken de cihazı konnektörden ayırıp alın içeriye, anten ve çakmak kablonuz kalsın araçta. Kolay gelsin..


Ufak bir detay. Avea icin calisirken arac icinde cok fazla ekipman kullaniyorduk. Bu yuzden ciddi tesisat sorunlari yasadik. Bunlarin basinda cakmakliga gelen kablo cap olarak cok incedir. Dinlemede belki cihazi kaldirabilir ama cikis yaparken ciddi risk dogurur. Cakmaklar 10A sigarta ile beslenir kablolari kisa sureli akim cekimine gore hazirlandigindan incedir. O yuzden yanlis hatirlamiyorsam 2003 yada 2004 den sonra araclarda onde ve arkada ikinci bir guc cikisi konuldu.
Cakmak yerine bu ikinci guc cikisindan guc alinabilir ama once besloeme kablolarina bir bakin derim. Yada en temizi direk akuden bir kablo cekmek iceriye ve ucuna da bir konnektor takmak ki surekli telsizin uzerinden guc kablosu tak cikar yapilip bozulmasin. Ayni sekilde evdeki guc kaynagina da ayni konektorden takilir ve cihaz eve alindiginda da kullanilabilir.
Anten icin ben aksamlari sadece antenin kendisini aliyordum o da aracin icine. Telsizide akuden gelen kablodan sokup evde kullanuyordum.Ama miknatisli taban da iyi bir cozum.
Başlık: Ynt: MOBİL VE SABİT CİHAZLAR.
Gönderen: TA3HS - 08 Ekim 2010, 00:10:50
Tarih: 24/09/2010 13:52
Aynı sistemi ben kullanıyorum. Çakmak soketinden cihaza gelen kablolarım kalın ve mümkün olduğu kadar kısa. Kontrol ettim aracın çakmak sigortası 25A. Dolayısyla GM300 için hiç bir problem yok. Yaklaşık 1 yıldır bu sistem var ve sorunsuz çalışıyor. Sizin yazınızdan sonra merak edip çıkışı kontrol ettim. Mandala bastığımda güç kablomun uçlarında gerilim düşümü oluşmuyor. Ama çakmak soketinin içinde oksitlenme oluşmuş ise direnç etkisi yapacak ve gerilimn düşümüne, dolayısıylada cihazda güç düşümüne neden olacaktır..
Başlık: Ynt: MOBİL VE SABİT CİHAZLAR.
Gönderen: TB2BEY - 08 Ekim 2010, 00:11:36
Tarih: 25/09/2010 15:40
Uzun zaman TX yapınca Isınma olur ( 25 watt ve üzeri )

Çakmaklar kısa süreli çalışmak için ( ŞÖNT ) yapılmıştır ,
uzun zaman da sigortaları atar.
aynı kablodan alınacak azami AKIM 5 amper'i geçmez ( eğer kablo modify edilmedi ise ) bunun için en iyi yer sigorta tablasında boş uç var ise ( kemik veya cam ) oradan veya kablo erişirse ( 3.5 metre veya 5 metre ise ..) AKÜ den direkt almaktır , çünkü zaten çok cihazın ÇİFT SİGORTASI bulunmaktadır
Başlık: Ynt: MOBİL VE SABİT CİHAZLAR.
Gönderen: TA2UKC - 08 Ekim 2010, 00:12:40
Tarih: 27/09/2010 08:02
quote
TA3AHS:
Aynı sistemi ben kullanıyorum. Çakmak soketinden cihaza gelen kablolarım kalın ve mümkün olduğu kadar kısa. Kontrol ettim aracın çakmak sigortası 25A. Dolayısyla GM300 için hiç bir problem yok. Yaklaşık 1 yıldır bu sistem var ve sorunsuz çalışıyor. Sizin yazınızdan sonra merak edip çıkışı kontrol ettim. Mandala bastığımda güç kablomun uçlarında gerilim düşümü oluşmuyor. Ama çakmak soketinin içinde oksitlenme oluşmuş ise direnç etkisi yapacak ve gerilimn düşümüne, dolayısıylada cihazda güç düşümüne neden olacaktır..


Aracin marka ve modeli nedir ?

Bence en kisa surede kullanma kilavuzuna bakip cakmak sigortasinin gercek degerini kontrol edin derim. Zamaninda bir Opel in komple ECU su ile kablo setini degistirmek zorunda kalmistik. Birde onemli olan sizin cakmak soketine gelen kablo.Cakmaktan cihaza giden degil. Durup dururken araca zarar vermeyin derim ben.
Başlık: Ynt: MOBİL VE SABİT CİHAZLAR.
Gönderen: TA2CS - 08 Ekim 2010, 00:13:22
Tarih: 27/09/2010 22:01
teşekkür ederim ilginize herkeze 73.